Gör rätt från början – vi hjälper dig uppfylla Finansinspektionens krav, utan att du fastnar i dyra strukturer.

Regelefterlevnad (Compliance)

Att driva verksamhet som sakförsäkringsförmedlare innebär ett stort ansvar – inte minst när det gäller att följa de regelverk som Finansinspektionen (FI) ställer på förmedlare. Det handlar om allt från intern styrning och riskhantering till dokumentation, rapportering och åtgärder mot penningtvätt.

Med FreeBrokers compliancepaket får du ett komplett och anpassat stöd som gör att du kan fokusera på din verksamhet – samtidigt som du har ryggen fri.

Några tjänster vi erbjuder inom regelefterlevnad:

  • Regelboksmall Bas, enligt gällande regelverk, eller

  • anpassad regelbok enligt gällande regelverk.

  • Löpande uppdateringar vid regeländringar.

  • Klagomålsansvarig - löpande Enligt Finansinspektionens föreskrifter (FFFS 2018:10) om försäkringsdistribution, särskilt 8 kap.

  • Integritetspolicy till er hemsida och som fullständig policy med interna instruktioner.

  • DPO - löpande (Data protected officer) enligt Dataskyddsförordningen, artikel 38–39.

  • Stöd vid frågor och granskningar.

  • Riskbedömning, rapportering & intern kontrollstöd.

  • Hjälp med avtalsskrivningar, tolkningar och skrivningar.

  • Legal stöd från advokat specialiserad inom försäkring.

Vi samarbetar med flera sakkunniga som har lång erfarenhet av den svenska förmedlarmarknaden och FI:s tillämpningar.

Tillgång av spetskompetenser inom försäkring och compliance med tidigare långa arbetslivserfarenhet från försäkringsbranschen, Finansinspektionen. FreeBroker erbjuder aven tillgång till advokat med mångårig erfarenhet från försäkringsbranschen till ett upphandlat avropspris.

För vem passar tjänsten?

  • Förmedlare som inte har resurser att bygga eget regelefterlevnad-system.

  • Mindre förmedlarbolag eller enskilda firmor.

  • Dig som vill uppfylla lagen.

Pris:

13 500 SEK regelboksmall BAS, per år och per juridisk person.

  • Klagamålsansvarig och DPO köps på abonnemang.

  • Övriga tjänster köps per timme.

✔ Du betalar endast för det stöd du får/vill ha.

Så kommer du igång:

  1. Kontakta oss för introduktion och behovsanalys.

  2. Beroende på önskat stöd får du tillgång till komplett dokumentation och stödmaterial.

  3. Vi följer upp löpande och bistår vid förändringar i verksamheten.

  4. Du har alltid en kontaktväg om frågor uppstår inför tillsyn eller granskning.

Regelefterlevnad behöver inte vara krånglig – vi gör det tydligt, lagligt och praktiskt.

[Kontakta oss för mer information]

Regelefterlevnad behöver inte vara krånglig – vi gör det tydligt, lagligt och praktiskt